ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ В ПРОЦЕСІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗА МОДЕЛЛЮ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» В ГАЛУЗІ 17 ЕЛЕКТРОНІКА, АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА ЕЛЕКТРОННІ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2023-35.173-182

Анотація

У статті авторами уточняється важливість та роль лабораторних робіт в процесі підготовки майбутніх фахівців в галузі 17 – Електроніка, автоматизація та електронні комунікації. Зокрема, обґрунтовано використання лабораторних практикумів як складника освітнього процесу, функціонал якого спрямований на закріплення теоретичних знань та формування практичних навичок, необхідних у подальшій професійної діяльності. Автори окреслюють визначальні аспекти впровадження технологій змішаного навчання у проведенні лабораторних робіт, які спрямовані на формування у майбутніх фахівців навичок: користування приладами та обладнанням, виконання вимірювань в мережах електрозв’язку, конструювання приладів, створення оригінальних установок та пристроїв, розроблення нових технологій тощо. Показано, що модель перевернутого класу є одним з форматів змішаного навчання, відповідно до якого теоретична частина навчального матеріалу вивчається студентами вдома самостійно, а під час занять (онлайн) реалізується практичне застосування та закріплення знань. Описано експериментальну частину дослідження, яка містить досвід викладачів Київського фахового коледжу зв’язку та Вінницького технічного фахового коледжу: в процесі викладання дисципліни «Мережі абонентського доступу» було проведено цикл лабораторних робіт за моделлю «Перевернутий клас». Авторами встановлено, що лабораторні практикуми в процесі змішаного навчання за моделлю перевернутого класу мають низку переваг, зокрема, гнучкість у розподілі навчального контенту відповідно до вимог та умов учасників освітнього процесу (встановлення пропорційності), вивільнення значної частки реального навчального часу на практичну діяльність – спрямованість на формування практичних навичок та умінь майбутніх фахівців.

Біографії авторів

Любов Андріївна Карташова, Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти», Національна академія педагогічних наук України Київ

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри ВОСІКТ Центрального інституту післядипломної освіти

Тамара Михайлівна Сорочан, Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти», Національна академія педагогічних наук України Київ

доктор педагогічних наук, професор, директор Центрального інституту післядипломної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28