ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2023-35.161-173Анотація
Інтеграція штучного інтелекту в систему вищої освіти представляє собою переломний момент у процесі навчання та викладання. Розвиток штучного інтелекту відкрив шлях до персоналізованого навчання, автоматизації адміністративних завдань та впровадження інноваційних методів навчання. Дослідження присвячено аналізу практичних аспектів використання штучного інтелекту у закладах вищої освіти України. Визначено, що штучний інтелект є організованою сукупністю інформаційних технологій, що дає змогу виконувати складні комплексні завдання. Існує три основні категорії штучного інтелекту: штучний інтелект вузького спектру, або Artificial Narrow Intelligence, загальний штучний інтелект, або Artificial General Intelligence та штучний суперінтелект, або Artificial Super Intelligence. Основними освітніми послугами, наданими штучним інтелектом у закладах вищої освіти, розробка та надання освітніх послуг, пов'язаних з проведенням лекцій, семінарів і практичних занять; консультування викладача; створення навчальних програм і електронних курсів; розробка завдань та моделювання їх вирішення; проведення різноманітних освітніх заходів; оцінювання результатів навчання здобувачів освіти. Проаналізовано деякі приклади використання штучного інтелекту, зокрема чат-ботів, у вищій освіті України та підкреслено їх потенціал для покращення освітнього процесу та формування професійних навичок. Наведено приклад використання GPT-3.5 у Луганському навчально-науковому інституті для навчання іноземних мов. Охарактеризовано такі додатки на основі штучного інтелекту, як Thinkster та Duolingo та основні аспекти їх використання здобувачами вищої освіти. Надано рекомендації для успішного впровадження технологій штучного інтелекту у вищу освіту.