ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

Автор(и)

  • Наталія Григорівна Каньоса Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-30.227-240

Анотація

Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до організації забезпечення творчого розвитку дітей дошкільного віку. Проаналізовано сучасні вимоги до професійної підготовки педагогів; уточнено зміст понять «підготовка», «професійно-педагогічна підготовка», «хронологія». Уточнено, що професійне становлення майбутнього вихователя в процесі його підготовки у вищій школі передбачає не тільки оволодіння визначеної сукупністю знань, умінь, навичок, а й його особистісне самовдосконалення, активізацію професійної позиції, виховання таких якостей, як комунікабельність, творчість, тактовність, критичність та ін. Проаналізовано нормативно-правову базу щодо забезпечення реалізації дошкільної освіти в Україні. Встановлено, що реалізація Державного стандарту дошкільної освіти в Україні забезпечить єдність і наступність процесу реформування дошкільної та початкової освіти, забезпечить реалізацію основних цінностей, які покладені в основу освітнього процесу, дозволить на державному рівні впровадити принцип педагогіки партнерства, який так важливий в умовах соціально-економічних змін, що відбуваються в країні, а особливо під час пандемії COVID-19. Розкрито основні методологічні аспекти підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до організації забезпечення творчого розвитку дітей. Визначено принципи побудови змісту дошкільної дидактики з урахуванням вимог сучасності. Встановлено, що дієвою методикою при підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до забезпечення творчого розвитку дітей є методика корекційних шпалер В. Кулешова, яка являє собою різновид методів за допомогою впливу кольором на організм та розвиток різних здібностей дітей, зокрема творчих.

Обґрунтовано, що представлена у дослідженні «Програма роботи з готовності педагогів ЗДО до забезпечення творчого розвитку дітей», буде сприяти вдосконаленню педагогічної майстерності педагогів-вихователів ЗДО.

Біографія автора

Наталія Григорівна Каньоса, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методик дошкільної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31