ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СТАНОВЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ЛАНКИ ОСВІТИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Дорож Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Ukraine
  • Анатолій Федорович Ковальчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-30.198-207

Анотація

У статті розглянуто особливості професійно-педагогічного становлення вчителя початкової ланки освіти на сучасному етапі розвитку освіти. Проаналізовано сучасні вимоги до професійної підготовки вчителів початкової ланки освіти, етапи становлення вчителя початкових класів, формування професійних компетентностей; уточнено зміст понять «професіоналізм», «педагогічна майстерність», «професійний розвиток», «професійна орієнтація і адаптація». Проблема визначення становлення та розвитку професійної педагогічної підготовки вчителів початкової школи актуальна, оскільки у процесі підготовки педагогічних кадрів нової генерації акцентується на розкритті особливостей етапів становлення та розвитку професійно-педагогічної освіти в Україні. Проаналізовано підходи вчених до визначення розвитку та становлення професійно-педагогічної підготовки вчителів початкової школи в Україні. Уточнено: адаптація вчителів до професійної діяльності являє собою складний динамічний тривалий процес систематичного занурення педагога в професію, що передбачає формування професійних знань, умінь, професійно важливих якостей, необхідних для подальшого розвитку; педагогічна майстерність − це вищий рівень педагогічної діяльності і прояв творчої активності особистості педагога, тобто, комплекс якостей особистості, який забезпечує самоорганізацію високого рівня професійної діяльності; професійний розвиток педагога полягає не тільки у зростанні і вдосконаленні професійних якостей особистості, але і руйнуванні і професійних деструкціях, які характеризуються змінами психологічної структури особистості в процесі педагогічної діяльності. З’ясовано, що на етапі становлення вчителя початкових класів професійна активність поступово стабілізується, рівень її прояву індивідуалізується залежно від психологічних особливостей.

Біографії авторів

Ірина Анатоліївна Дорож, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти

Анатолій Федорович Ковальчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31