ДОСЛІДЖЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ольга Володимирівна Чайковська Подільський державний аграрно-технічний університет, Кам’янець-Подільський, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-30.99-111

Анотація

Заклади вищої освіти України визнають економічні та освітні переваги академічної мобільності для студентів і викладачів. Однак лише 2% іноземних студентів беруть участь у програмах академічної мобільності в Україні, тоді як 87% іноземних студентів обрали українські університети базовим закладом освіти. Саме тому важливо вивчити феномен академічної мобільності та розробити рекомендації щодо підвищення рівня академічної мобільності студентів та викладачів. У роботі вивчаються основні характеристики академічної мобільності студентів та науково-педагогічних працівників. Доведення висунутої гіпотези дослідження щодо підвищення мобільності студентів та викладачів в українських університетах потребує розв’язання низки завдань. Вивчено, як різні чинники впливають на академічну мобільність. З урахуванням стану інтернаціоналізації вищої освіти в Україні, розроблено рекомендації щодо підвищення рівня академічної студентів та викладачів. Аналіз літературних джерел передбачав пошук літератури по темі дослідження, оцінку джерел, виявлення дискусійних питань дослідження. Порівняльно-історичний метод застосовувався з метою вивчення основних історичних перетворень в історії академічної мобільності. Для вивчення академічної мобільності як єдності форм, типів, процедур, вимог, чинників мотивації та результатів у роботі впроваджено цілісний підхід. Зміст, види, форми та порядок академічної мобільності, системи оцінювання в Україні регулюються Законом «Про вищу освіту» та розроблено для того, щоб студенти та науково-педагогічні працівники з різних країн могли брати участь у програмах академічної мобільності. Отримані результати свідчать про те, що для підвищення рівня внутрішньої академічної мобільності студенти та науково-педагогічні працівники повинні регулярно бути проінформовані щодо нових програм обміну, позапрограмні заходи, спрямовані на написання мотиваційного листа, резюме та заповнення анкет мають постійно функціонувати у ЗВО. Для того, щоб допомогти українським студентам та науковцям взяти участь у програмі академічної мобільності, необхідно організувати курси англійської мови.

Біографія автора

Ольга Володимирівна Чайковська, Подільський державний аграрно-технічний університет, Кам’янець-Подільський

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31