ЕКОНОМІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ТРУДОВОЇ ПІДГОТОВКИ ШКОЛЯРІВ У 70 – 80-х РОКАХ XX СТОЛІТТЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Геннадій Петрович Ковальчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна
  • Володимир Васильович Присакар Кам’янець-Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-30.43-53

Анотація

У статті проаналізовано проблему економічної спрямованості трудової підготовки школярів у 70 – 80-х роках XX століття в Україні, спроектовану на сучасні умови переходу до ринкових відносин, що особливо гостро ставить на порядок дня питання поліпшення роботи з економічної освіти школярів, передбачає оволодіння ними основами економічних знань, розуміння основ економічної політики держави, економічних аспектів господарювання та формування у них таких особистісних якостей, як відповідальність, бережливість, ощадливість, уміння раціонально розподіляти час тощо. Аналіз досліджень і публікацій щодо трудової підготовки школярів, здійснюваної на основі політехнічної освіти у 70 – 80-х роках минулого століття в Україні, переконує, що у той час відбувався процес пошуку нових шляхів удосконалення економічної проблеми. Процес супроводжувався прийняттям низки урядових постанов та затвердженням відповідних положень Міністерстваосвіти України про базове підприємство, учнівську виробничу бригаду, навчальні майстерні, організації МНВК, табори праці і відпочинку, поліпшення організації суспільно корисної праці та ін., які були спрямовані на удосконалення трудової підготовки учнів. У статті зазначається, що система трудової підготовки школярів у 70-80-х роках в Україні була ефективною формою залучення їх до праці із чітко вираженою економічною спрямованістю. Виділяючи як наслідок проведеної у цьому напрямку роботи значні недоліки та прорахунки, зумовлені ідеологічними чинниками, автори цілком правомірно, з упевненістю стверджують, що наявні науково-методичні матеріали того часу, практичний досвід, вивільнені від ідеологізації, можуть бути використані і розвинуті в сучасних умовах для формування самодостатньої, конкурентно-спроможної особистості, тому і потребують наукового вивчення у закладах освіти України.

Біографії авторів

Геннадій Петрович Ковальчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри педагогіки та управління навчальним закладом

Володимир Васильович Присакар, Кам’янець-Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент,
викладач кафедри соціальних дисциплін та психології

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31