Формування іншомовного рецептивного словникового запасу студентів нефілологічних факультетів у процесі самостійного читання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2025-38-181-192

Анотація

Актуальність теми дослідження зумовлена низкою причин. По-перше, у пошуках інноваційних підходів у вищій освіті спостерігається стійка тенденція до скорочення традиційних форм організації навчання, які передбачають безпосередню взаємодію студента та викладача. Водночас збільшується кількість годин, які відводяться на самостійну та дистанційну роботу студентів. У зв’язку з цим необхідно методично розробити зміст навчання з урахуванням змін в освітніх стандартах співвідношення годин, призначених на традиційні та інноваційні аудиторні та позааудиторні форми організації навчального процесу. Особливо актуальна ця проблема для методики навчання іноземної мови студентів нелінгвістичних спеціальностей. Зменшення кількості аудиторних занять обмежує можливості студента формувати іншомовний продуктивно-рецептивний словниковий запас під час практичних занять. У зв'язку з цим викладач змушений використовувати аудиторні години насамперед для розвитку продуктивного словника, а години самостійної роботи - для розвитку в студента рецептивного словника. Відповідно, для підвищення ефективності оволодіння іншомовною рецептивною лексикою студентами нелінгвістичних факультетів необхідно більше уваги приділяти самостійному читанню студентів як одному з основних видів самостійної роботи. Це, у свою чергу, потребує розробки нових методик навчання іншомовної рецептивної лексики, заснованих насамперед на самостійному читанні. По-друге, сучасна система навчання іноземної мови студентів нелінгвістичних напрямів робить акцент на розвиток комунікативної компетенції студентів. Як наслідок, студенти не вміють впевнено та вдало використовувати іншомовну лексику в процесі самостійного читання спеціалізованих текстів. По-третє, спостерігається небажання студентів читати спеціальну іноземну літературу, оскільки їхній словниковий запас досить бідний. Навчання іншомовної рецептивної лексики, пов'язане з формуванням рецептивних лексичних навичок, підвищить ефективність самостійного читання. У даній статті автор на основі вивчення праць вітчизняних і зарубіжних учених викладає структуру та основні етапи формування рецептивних умінь і навичок у процесі самостійного читання іноземної літератури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Стрельчук, Я. (2025). Формування іншомовного рецептивного словникового запасу студентів нефілологічних факультетів у процесі самостійного читання. Педагогічна освіта: теорія і практика, (38), 181–192. https://doi.org/10.32626/2309-9763.2025-38-181-192