Формування позитивної мотивації в майбутніх учителів музичного мистецтва до інструментально‐виконавської діяльності

Автор(и)

  • Віктор Лабунець Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9154-0955
  • Жанна Карташова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-7368-9249
  • Сергій Сохряков Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0009-0006-6407-2590

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2025-38-133-144

Ключові слова:

інструментально-виконавська діяльність, мотивація, педагогічні умови, інструментально-виконавські вміння та навички, принципи, формування мотивації

Анотація

У статті розглядаються сучасні підходи до мотивації навчальної діяльності здобувачів вищої освіти, зокрема майбутніх учителів музичного мистецтва.

Актуальність дослідження зумовлюється потребою у подальшому вдосконаленні інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті викликів сучасного суспільства. Постійне оновлення освітнього змісту, а також необхідність формування у здобувачів вищої освіти стійкої мотивації до самостійного навчання та активної життєвої позиції визначають важливість переосмислення та модернізації підходів до професійної підготовки.

Аналізуються специфіка та умови формування позитивної мотивації, що сприяє активізації інструментально-виконавської діяльності студентів у межах освітнього процесу. Автори наголошують, що в контексті сучасних змін у системі української мистецької освіти проблема мотивації студентів набуває особливої актуальності. У дослідженні зроблено спробу окреслити основні етапи становлення мотивації до музичної діяльності в процесі інструментально-виконавської підготовки майбутніх педагогів. У статті висвітлюються сучасні підходи до стимулювання навчальної активності здобувачів вищої освіти, зокрема тих, хто готується стати вчителями музичного мистецтва. Розглядаються особливості та чинники формування позитивної мотивації, яка сприяє підвищенню ефективності інструментально-виконавської діяльності студентів у межах освітнього процесу. Мотивація до навчання є важливим чинником педагогічної стимуляції мотиваційних процесів. Автори підкреслюють, що в умовах трансформації системи мистецької освіти в Україні питання мотивації студентів набуває особливої значущості. Дослідженням зроблено спробу визначити основні етапи розвитку мотивації до музичної діяльності в процесі інструментальної підготовки майбутніх учителів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Лабунець, В., Карташова, Ж., & Сохряков, С. (2025). Формування позитивної мотивації в майбутніх учителів музичного мистецтва до інструментально‐виконавської діяльності. Педагогічна освіта: теорія і практика, (38), 133–144. https://doi.org/10.32626/2309-9763.2025-38-133-144