Формування цифрових компетентностей майбутніх фахівців музейної справи: європейський досвід та практика україни
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-37-101-115Ключові слова:
цифрова культура, європейський досвід, цифрові компетентності, музейний простір, університет, мікропрограма, фахівецьАнотація
У статті проаналізовано етапи впровадження європейських стандартів цифровізації музейного простору в Україні із врахуванням нормативно-правових актів ЄС та європейського досвіду формування цифрової компетентності у фахівців музейної сфери. З’ясовано, що основною проблемою створення цифрової колекції вітчизняної історико-культурної спадщини є відсутність у фахівців вмінь і навичок роботи з оцифрування музейних колекцій й роботи з даними. Для адаптації та ефективного функціонування у варіативному полі цифрової культури, із врахуванням досвіду європейських університетів, пропонується розробити і запровадити в закладах вищої освіти мікропрограму «Цифровізація культурної спадщини», для формування навичок з цифровізації об’єктів культурної спадщини у здобувачів історичних і мистецьких спеціальностей університетів засобами цифрових технологій, що відповідатиме цифровому суспільству орієнтованому на розвиток затребуваних ключових компетентностей та сприятиме інтеграції цифрових технологій в освіту. З’ясовано, що цифрова компетентність передбачає впевнене і критичне використання сучасних технологій через набуття вмінь і навичок з інформаційної та медіаграмотності, комунікації та співпраці, створення якісного цифрового контенту. Це дозволить фахівцям музейної справи сприяти розвитку культурних установ шляхом впровадження цих технологій у музейну практику. Європейський досвід підтверджує, що працівники музеїв повинні розвивати і підвищувати набуті цифрові компетентності на тренінгах і навчальних мікропрограмах.