ТИПОЛОГІЯ ТРУДНОЩІВ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ НЕЛІНГВІСТИЧНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.354-364Анотація
У навчанні іноземної мови студентів нелінгвістичних факультетів на кожному етапі процесу необхідним явищем є мотивована відповідь на запитання «з якою метою вивчається те чи інше», що, у свою чергу, створює додаткову мотивацію та готує студентів для ситуації професійно орієнтованого спілкування з представниками цільової культури в рамках теми, визначеної спецнапрямом. Активізації комунікативної та пізнавальної діяльності студента нелінгвістичного університету може сприяти, наприклад, матеріал про новітні пристрої та технології у сфері професійної діяльності, розробка та проєктування різноманітного програмного забезпечення та Інтернет-комунікації, технології та ін. Належну увагу слід приділяти мимовільному запам'ятовуванню, яке створює сприятливі умови для вивчення іноземної мови, сприяє утриманню матеріалу в пам'яті не тому, що його потрібно запам'ятати, а тому, що його неможливо не запам'ятати, завдяки зацікавленості учнем змістом завдання. Оволодіння набутим мовним матеріалом буде продуктивним у разі цілеспрямованого розвитку іншомовного мислення студента. У зв'язку з тим, що мислення переважно супроводжується мовним домислом, необхідно, щоб мовлення характеризувалося новизною й оригінальністю як за змістом, так і за лексико-граматичним оформленням. Зауважимо, що чим легше відбувається процес мислення іноземною мовою, тим раціональніше використання науковотехнічної інформації. У даній статті автором представлена наступна типологія труднощів у навчанні іноземних мов студентів нелінгвістичних факультетів: лінгвістичні, дидактичні, мотиваційні, соціокультурні, вікові зумовленості та шляхи їх подолання. У результаті підвищується мотивація та самооцінка студентів до вивчення мови, розкриваються їхні інтелектуальні можливості, покращується якість виконання навчальних завдань, загалом засвоєння іноземної мови стає ефективнішим.