СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВМС ЗС УКРАЇНИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.260-277Анотація
У статті обґрунтовано структурно-функціональну модель організаційно-педагогічних умов практичної підготовки майбутніх офіцерів ВМС ЗС України у закладах вищої освіти. Визначено систематизацію основних видів практичної підготовки у ВВНЗ, виокремлення організаційно-педагогічних умов її забезпечення, обґрунтування структурно-функціональної моделі організаційно-педагогічних умов практичної підготовки офіцерів ВМС ЗС України. Методологічну основу статті становлять основні положення теорії пізнання та інформаційний, ресурсний, професійний підходи. Зазначено, що практична підготовка майбутніх офіцерів ВМС ЗС України охоплює весь цикл навчання за відповідними освітньо-професійними програми підготовки морських офіцерів всіх спеціальностей, який складається з різних видів практики (первинної військово-професійної підготовки, польового виходу та шлюпочного походу, корабельної практики, катерного (штурманського) походу, військового (флотського) стажування). Виокремлено організаційно-педагогічні умови практичної підготовки офіцерів ВМС ЗС України, а саме: цілеспрямоване формування мотивації майбутніх офіцерів ВМС, професіоналізація освітнього процесу, цифровізація навчання, організація та активізація освітнього процесу, формування психологічних якостей і вмінь. Обґрунтовано структурно-функціональну модель організаційно-педагогічних умов практичної підготовки офіцерів ВМС ЗС України. Формалізовано компетентність майбутніх офіцерів Військово-Морських Сил як сукупність мотиваційного, когнітивного, діяльнісного, емоційно-вольового і рефлексивного компонентів. Практична підготовка майбутніх офіцерів ВМС ЗС України є складовою неперервної професійної освіти фахівців в Україні. Структурно-функціональна модель організаційно-педагогічних умов практичної підготовки офіцерів ВМС ЗС України дає змогу виявити загальні системні властивості і якісні характеристики відносно самостійних елементів системи, які логічно пов’язані між собою і знаходяться у функціональній взаємодії. Результатом такої взаємодії має стати якісне формування лідерських компетентностей офіцерів ВМС ЗС України до виконання ними професійних обов’язків.