МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ОНОВЛЕННЯ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ДЕРУСИФІКАЦІЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.248-260Анотація
У статті йдеться про дерусифікацію освітнього простору в Україні, у зв’язку з чим виникла необхідність оновлення іншомовної підготовки студентів вищих закладів освіти. Своєю чергою, оновлення іншомовної підготовки студентів університетів вимагає змін у методичних засадах навчання іноземної мови. Під методичними засадами оновлення іншомовної освіти вітчизняні вчені-методисти мають на увазі упорядкування та дерусифікацію змісту навчання іноземних мов як відповідь на питання «Чого навчати?», осучаснення принципів навчання, що дають відповідь на питання «Як організувати освітній процес?», модернізацію методів та способів навчання й учіння як відповідь на запитання «Як навчати?». Наведені визначення поняття «дерусифікація», надані представниками різних наукових шкіл, та точка зору автора статті, що полягає у визнанні як необхідності позбавлення від російської ідеології, культурного впливу та мови, так і посиленні популяризації всього українського: мови, культури, традицій, славної історії нашого народу. У контексті дерусифікації переосмислено зміст навчання іноземної мови в період воєнного стану, що передбачає відмову від вивчення традиційних нейтральних тем і запровадження роботи над темами, що відповідають сьогоденню. Осучаснення методичних принципів має відповідати новим реаліям освітнього процесу: навчання в онлайн форматі, використання різних освітніх платформ, асинхронне проведення занять, відтермінування дедлайна виконання практичних завдань, зміна ролі викладача. Методи та способи навчання мають відповідати запитам студентів і фокусуватись на набутті практичних навичок володіння іноземною мовою, зростанні ролі самостійної роботи здобувачів вищої освіти, посиленні відповідальності кожного студента за власні успіхи/невдачі у навчанні.