СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.235-248Анотація
У статті розкрито теоретичні підходи, які використовуються для покращення якості освіти майбутніх педагогів; проаналізовано методи підготовки педагогів в умовах інновацій; досліджено підходи до організації освітнього процесу. Демократичні та інтеграційні зміни, що відбуваються в українському суспільстві, потребують істотного оновлення підходів щодо розв’язання поставлених суспільством перед освітою завдань. Це – і оновлення змісту освіти, і нові форми, прийоми, засоби навчання, виховання, розвитку та корекції, так і оцінювання навчальних досягнень учнів. В умовах реформування освітньої галузі кардинально змінюється зміст освіти: від знаннєвих пріоритетів до компетентнісного підходу. Ми виділили кілька сучасних професій, які з’являються в освітньому просторі, і те, яку роль ці професії відіграють у сучасній освіті. Також було розглянуто підходи, які забезпечують вплив педагога на життя учня. Нами проаналізовані тенденції розвитку особистості учнів та соціальний портрет школяра. Наприкінці статті було зроблено висновки, які підходи, з погляду автора, у підготовці педагогів є найефективнішими у сучасних соціокультурних умовах. Перспектива професійної діяльності педагога в умовах трансформації освіти виявляється в дискурсі реалізації завдань модернізації освіти, що визначають пріоритет розвитку особистості та адекватним сучасним тенденціям розвитку суспільства. Подальшого вдосконалення вимагає не тільки формування професійних якостей майбутніх педагогів, а й виховання у дусі поєднання національних та загальнолюдських цінностей, активної громадянської позиції, плюралізму та демократії. Не може залишатися без змін і шлях його реалізації, інструментарій впровадження. Застаріла авторитарна система взаємодії між учасниками освітнього процесу відживає, на зміну їй приходить партнерська взаємодія на засадах поваги, доброзичливості, довіри та відкритості.