СТАН ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.196-207Анотація
Стаття присвячена проблемі готовності майбутніх педагогів до використання освітніх технологій у професійній діяльності. Обґрунтовано, що важливою складовою підготовки майбутніх педагогів постає готовність до використання освітніх технологій у професійній діяльності майбутніх вчителів та вихователів, оскільки це постає як актуальна проблема педагогічної науки та практики. Мету цієї публікації було визначено як виокремлення основних чинників, що впливають на готовність майбутніх педагогів до інноваційної діяльності, а також, на основі анкетування, з’ясування стану готовності майбутніх педагогів до використання інноваційних технологій у професійній діяльності. Проаналізовано нормативні документи щодо визначення в них необхідності під час професійної підготовки майбутніх педагогів формувати у них готовність до використання освітніх технологій. Запропоновано основні дефініції понять «готовність», «готовність до використання інноваційних технологій» відповідно до досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених. Здійснено аналіз наукової літератури, що дозволило визначити готовність майбутніх педагогів до використання освітніх технологій у професійній діяльності як сукупність знань щодо освітніх технологій та можливостей їх впровадження; вмінь та навичок щодо використання освітніх технологій у практичній діяльності; мотивації до використання освітніх технологій у професійній діяльності та наявність певних особистісних якостей педагога (насамперед таких як рефлексія, креативність та ін.). Крім цього, запропоновано зупинитись на трьох основних критеріях визначення стану готовності майбутніх педагогів до використання освітніх технологій у професійній діяльності, а саме: мотиваційному, когнітивному та діяльнісному. Описано емпіричне дослідження стану готовності майбутніх педагогів до використання освітніх технологій у професійній діяльності шляхом опитування, яке було проведено серед здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти освітніх програм «Дошкільна освіта» і «Управління навчальним закладом» Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, згідно з визначеними критеріями. Відповідно до отриманих результатів, визначено можливі шляхи покращення стану готовності майбутніх педагогів до інноваційної діяльності, а також перспективи подальших досліджень.