ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦВА ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ДИСТАНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.175-195Анотація
Підготовка сучасного ефективного вчителя вимагає нових підходів до організації освітнього процесу в закладах вищої освіти онлайн та офлайн. Реформування освітнього середовища передбачає готовність вчителя музичного мистецтва здійснювати якісну та успішну діяльність в закладах загальної середньої освіти із здобуття учнями предметних компетентностей у галузі мистецтва. В статті висвітлено основні вимоги до провадження практикоорієнтованого навчання здобувачів вищої освіти. Окреслено важливість формування практичних вмінь та досвіду на умовах якісного засвоєння теоретичного контенту освітніх компонент здобувачами. Охарактеризовано роботу з методики навчання музичного мистецтва з позицій практикоорієнтованого навчання. В статті висвітлено важливість в практикоорієнтованому навчанні індивідуальних навчально-дослідних завдань здобувачів, що спрямовані на формування у них здатності до самостійного історико-педагогічного аналізу, виявлення педагогічних ідей, актуальних для сучасного розвитку навчання учнів мистецтва в Україні. У застосуванні практико-орієнтованого навчання безумовним пріоритетом є саме діяльність, організована і здійснювана з наміром отримати намічений результат (програмні результати навчання), тобто знання, вміння, навички та сформовані компетентності здобувачів вищої освіти згідно освітньо-професійних програм. У розвідці зазначається, що робота на платформі модульного об’єктно орієнтованого навчального середовища дозволяє активізувати засоби інфокомунікації для інтерактивної взаємодії усіх учасників освітнього процесу та забезпечення контролю виконання різних видів навчальної діяльності: електронної пошти, чату, форуму; тестів для самоконтролю, поточного та підсумкового контролю тощо. Тобто платформа надає можливості елементів інформаційного обміну між викладачем і здобувачами вищої освіти, адже МОODLЕ – динамічне навчальне середовище, орієнтоване насамперед на організацію взаємодії між викладачем та студентами, хоча підходить і для організації традиційних дистанційних курсів, а також підтримки очного навчання здобувачів вищої освіти.