ІСТОРИЧНИЙ ОНЛАЙН-КВЕСТ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ПОЗАНАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ ПОКОЛІННЯ ЗУМЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.128-1447Анотація
У статті висвітлено основні аспекти квесту як інноваційної технології у організації позанавчальної діяльності здобувачів освіти нового покоління в умовах Нової української школи. Автори статті наголошують на тому, що у сучасних дітей та молоді, яких називають поколінням зумерів, викликатимуть більше зацікавлення та бажання активної участі вже не традиційні, а інноваційні форми організації позанавчальної роботи з активним використанням комп’ютерів. Квест є однією з інноваційних технологій у навчанні та позанавчальній роботі з історії. За своєю суттю квест – це рольова командна гра, яка спрямована на розвиток пізнавальної та дослідницької діяльності здобувачів освіти, розвиток у них аналітичного, логічного та критичного та творчого мислення. У процесі виконання квесту здобувачі освіти використовують сайт в Інтернеті, виконуючи конкретну навчальну задачу. Методологічні засади дослідження ґрунтуються на таких принципах науковопедагогічного дослідження, як принцип постійного вивчення педагогічного явища;принцип цілісного вивчення об'єкта освіти. В процесі дослідження авторами було використано методи аналізу та порівняння, зокрема, аналіз науково-педагогічних публікацій та літературних творів українських авторів, присвячених проблемі використання організації позанавчальної роботи, використанню у ній інноваційної технології квест, творчій діяльності видатного українського митця О. Довженка. Наукова новизна статті полягає у тому, що авторами було обґрунтовано перспективність використання технології онлайнквест у роботі зі здобувачами освіти нового покоління зумерів та наведено конкретні методичні рекомендації щодо організації історичного онлайн-квесту, присвяченому творчій діяльності О. Довженка. В процесі дослідження проблеми автори статті дійшли висновку, що використання вчителями історії у своїй позанавчальній діяльності інноваційної технології онлайн-квест, сприяє створенню атмосфери командної роботи та активного творчого пошуку здобувачами освіти. У поєднанні з використанням інформаційних ресурсів Інтернету це допомагає здобувачам освіти нового покоління зумерів розвивати свої навчальні компетентності, необхідні для поглиблення рівня знань з історії, надає можливість найповніше розкривати свої дослідницькі здібності, відчувати інтерес до вивчення предмета.