ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.115-127

Анотація

У статті висвітлено результати експериментально-дослідної роботи, проведеної з метою перевірки ефективності використання здоров’язбережувальних технологій на уроках біології. Дослідження здійснювалося у закладах загальної середньої освіти міста Хмельницького. В експериментальній роботі брали участь 220 учнів 7 – 9 класів і два вчителя біології. Для проведення експерименту були виділені контрольні та експериментальні групи учнів. В експериментальних групах на уроках біології використовувалися здоров’язбережувальні технології. У контрольних групах навчальний процес здійснювався за традиційною системою. Впровадження здоров’язбережувальних технологій передбачало такі етапи: етап цілепокладання, процесуальний етап, діагностичний етап. Основною ціллю використання здоров’язбережувальних технологій на уроках біології було формування здоров’язбережувальної компетентності, складниками якої є когнітивний, мотиваційно-ціннісний і діяльнісний компоненти. Під час процесуального етапу реалізації здоров’язбережувальних технологій використовувалися можливості змісту навчального матеріалу, застосовувалися інтерактивні методи навчання і проєктний метод. Для діагностування результатів використання здоров’язбережувальних технологій на уроках біології визначено критерії і рівні сформованості в учнів здоров’язбережувальної компетентності. Обробка експериментальних даних здійснювалась методами математичної статистики (критерій Пірсона χ2). У результаті узагальнення результатів експериментально-дослідної роботи з’ясовано, що в експериментальних групах, порівняно з контрольними групами суттєво збільшився відсоток учнів високим і достатнім рівнями сформованості здоров’язбережувальної компетентності, натомість зменшився відсоток учнів із середнім і низьким рівнями сформованості здоров’язбережувальної компетентності. Це свідчить про ефективність використання на уроках біології здоров’язбережувальних технологій.

Біографії авторів

Галина Анатоліївна Білецька, Хмельницький національний університет Хмельницький

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри екології та біологічної освіти

Леся Сергіївна Брель, Хмельницький національний університет Хмельницький

асистент кафедри екології та біологічної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31