НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: СКАНДИНАВСЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.90-99

Анотація

У статті з’ясовано особливості навчання основам математики у системі дошкільної освіти скандинавських країн. У контексті реалізації цього завдання автор акцентує увагу на місці навчального компоненту в освітньому процесі скандинавських закладів дошкільної освіти, зокрема – формування математичних знань та уявлень. Також окреслено основні принципи, на яких ґрунтується ця робота. Актуальність цієї проблематики зумовлена тим, що сьогодні, в умовах подальшого реформування вітчизняної системи освіти, важливим для нас є європейський освітній досвід. Його врахування, а також підвищення якості української системи освіти до європейського рівня спрямовують нас на всебічне вивчення методів та форм роботи зарубіжних колег, використання їх у формуванні нової української освітньої моделі. Сьогодні у скандинавських країнах намітилася тенденція до відмови від класичної системи, коли в закладах дошкільної освіти приділялася увага лише догляду та іграм з дітьми. Ознакою цього стала розробка та впровадження програм, які орієнтують педагогів на включення в освітній процес закладів дошкільної освіти навчального компоненту, зокрема й математичного змісту. Водночас самі принципи реалізації навчального компоненту демонструють прагнення максимально зберегти кращі досягнення класичної системи дошкільної освіти, у центрі якої знаходиться сама дитина і де головним завданням є створення умов для того, щоб діти отримували можливість бути просто дітьми. Тому навчальна діяльність (у цьому випадку говоримо про навчання основам математики) включена у повсякденну дитячу діяльність, основу якої складає гра. При цьому важливою є роль педагога та відповідного навчального середовища. Останнє є ключовим поняттям у фундаменті скандинавської системи освіти.

Біографія автора

Ірина Олександрівна Газіна, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методик дошкільної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31