ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ КУРСУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ З ПРАКТИКУМОМ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.81-90

Анотація

У статті порушується актуальна проблема, що торкається особливостей вивчення української мови з практикумом у початковій школі й передбачає формування у здобувачів освіти нормативного мовлення. Насамперед – це поглиблення знань з лексичних, фразеологічних, орфоепічних, орфографічних, словотвірних, морфологічних, синтаксичних, пунктуаційних, стилістичних норм. У статті ретельно проаналізовані особливості усталених норм, показана роль і значення їх у розвитку мовленнєвих навичок здобувачів вищої освіти; причини виникнення помилок та вказані шляхи їх запобігання. Показана роль і значення опанування основних правил милозвучності української мови. Детально проаналізовані стилістичні норми, особливо художній стиль, оскільки він є домінуючим у вивченні української мови у початковій школі. У статті визначено умови, які при оптимальному поєднанні лекційних і практичних занять сприятимуть формуванню у здобувачів освіти знань про український правопис, який базується на наукових і лінгвістичних принципах; допоможуть опанувати усні й писемні норми; розвинуть уміння поєднувати теоретичні знання з практичними потребами. Особлива увага приділяється матеріалу, який вивчається у початковій школі, що сприятиме формуванню базової правописної компетентності через поглиблення знань розділів шкільного курсу української мови. Для ефективного засвоєння пропонується використання таблиць, які допомагають зосередити увагу на найсуттєвішому, полегшують засвоєння орфоепічного й орфографічного матеріалу. Пропонується також застосування таблиць, де є зіставлення, порівняння матеріалу, що полегшує використання аналізу й синтезу при вивченні певних мовних явищ. Ключові слова: початкова школа, практикум, таблиця, нормативне мовлення, орфоепія, орфографія, спрощення, чергування, уміння, навички.

Біографія автора

Ганна Петрівна Волошина, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини Умань

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії початкового навчання

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31