МЕНЕДЖМЕНТ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2024-36.53-64Анотація
У статті розглянуто актуальні питання менеджменту якості освіти в закладах загальної середньої освіти з соціально-економічної перспективи. Автор визначає основні аспекти становлення менеджменту якості, надаючи визначення якості освіти як абсолютного стандарту, відносного поняття та категорії, яка відповідає вимогам, потребам і нормам. Основна увага приділена соціально-економічним аспектам менеджменту якості, що включають аналіз різних підходів до визначення якості освіти, зокрема в контексті загальної середньої освіти. Відзначено, що діяльність закладів освіти, заснована на принципах загального управління якістю освіти, сприяє постійному підвищенню якості освітнього процесу. Принципи загального управління якістю освіти передбачають систематичний підхід до вдосконалення навчального процесу, що охоплює всі аспекти функціонування закладів освіти, від організації освітнього процесу до взаємодії з соціальноекономічним середовищем. Визначено соціально-економічні аспекти менеджменту якості та проведено аналіз різних підходів до визначення якості освіти, зокрема в контексті загальної середньої освіти. Відзначено, що діяльність закладів освіти, що базується на принципах загального управління якістю освіти, сприяє постійному підвищенню якості освітнього процесу. Також в статті детально проаналізовано роль закладів загальної середньої освіти у соціально-економічному розвитку регіонів. Зокрема, розглянуто взаємозв'язок між розвитком ринку праці та менеджментом якості освіти, ілюструючи це за допомогою відповідної таблиці. Зміст статті ставить перед собою завдання висвітлити не лише основні аспекти менеджменту якості освіти, але й дослідити їхні соціально-економічні взаємозв'язки в контексті загальної середньої освіти в Україні. Здійснений аналіз та подальші дослідження можуть слугувати важливим внеском у розуміння та вдосконалення системи освіти в країні. Дослідження не лише підкреслює значення якості освіти як фундаментального чинника соціально-економічного розвитку, але й надає практичні рекомендації щодо впровадження ефективних стратегій управління якістю в закладах загальної середньої освіти. Ці рекомендації можуть стати основою для розробки нових підходів до управління освітнім процесом, що відповідають сучасним вимогам та очікуванням суспільства.