ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ ФІНЛЯНДСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2023-34.45-63

Анотація

У статті досліджуються провідні тенденції розвитку освітньої політики Фінляндської Республіки щодо забезпечення якості шкільної освіти. За результатами розвідок проаналізовані провідні чинники змін, які впливають на систему освіти та досліджень, зокрема: демографічні зміни, зростання нерівності, трансформація праці, економіки та ділового життя, технологічний прогрес, стан навколишнього середовища та зміна клімату, демократія і права людини, а також інтернаціоналізм і глобальні проблеми. Розкрито взаємозв’язки між провідними чинниками змін, які впливають на освітню політику та тенденціями розвитку освітньої галузі в Фінляндській Республіці. Визначено, що провідними тенденціями розвитку шкільної освіти у Фінляндії є модернізація освіти, зокрема її інтернаціоналізації та цифровізації, кореляції ринку праці та освітніх послуг, використанні штучного інтелекту в освітній сфері, залученні інноваційних практик у школах тощо. На основі аналізу статистичних даних зроблено спробу визначити шляхи підвищення якості та сприяння розвитку фінської освіти. Актуальність дослідження ґрунтується на тому, що фінська освіта визнається однією з найкращих освітніх систем у світі, з доведеною ефективністю та результативністю, акцентуючи увагу на якості освіти. Особливу увагу приділено питанням відповідності тенденцій розвитку освіти та запитам сучасного суспільства та країни. Акцентується увага на тому, що система освіти в Фінляндській Республіці впродовж останніх п’ятдесяти років постійно оновлювалась в контексті законодавства, загальної реструктуризації державного управління. Приділено увагу провідним інструментам політики, а саме: регуляторному, ресурсному та інформаційному управлінню. Проаналізовано статистичні дані Official Statistics of Finland щодо чисельності населення Фінляндської Республіки та висвітлено ризики зменшення чисельності населення з 2031 року, що впливатиме на освітню політику (кількість дітей, загальноосвітніх шкіл, видатки на освіту та ін.). Розкрито взаємозв’язок між нерівністю в освітній галузі та соціальною згуртованістю, довірою, зокрема між людьми та інституціями, екологічною свідомістю, соціальною взаємодією, інклюзією громадянською позицією.

Біографія автора

Юлія Геннадіївна Косенчук, Київський університет імені Бориса Грінченка Київ

аспірант

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25