ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКЛАДАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЯК ОСНОВА ПОКРАЩЕННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЯКОСТІ УПРАВЛІННЯ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2023-34.7-20Анотація
У статті розглядаються питання сучасного стану управління якістю вищої освіти та якістю освітньої діяльності в університеті та розкривається новий напрямок розвитку його інституційної спроможності з підвищення якості викладання і навчання за результатами участі університетської команди в другому циклі міжнародного проєкту «Програма вдосконалення викладання у вищій освіті» Британської Ради в Україні, Інституту вищої освіти НАПН України, Advance HE (Велика Британія) за підтримки Міністерства освіти і науки України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Наголошується на тому, що сьогодні колективи українських університетів працюють в умовах невизначеності пов’язаної з воєнним станом через агресію російської федерації, а також відсутністю досвіду роботи в таких умовах й невизначеністю у своїх діях. Ці умови активізують процеси зміни світогляду та пріоритетів життя особистості. У постійно змінюваному середовищі активізуються й процеси адаптації та трансформації освітньої діяльності вишу й професійної діяльності учасників освітнього процесу. В умовах сьогодення він характеризується тим, що відбувається організація та перебіг освітнього процесу в стані постійного оновлення як змісту, так і форм, та пролонгованої адаптації учасників освітнього процесу до роботи в цих умовах. Актуалізовано питання вдосконалення системи управління навчанням на основі напрацьованого командою власного інституційного модельного проєкту з вдосконалення викладання і навчання, до змісту якого входять «Університетська рамка вдосконалення викладання (Teaching Excellence – TE) Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка» та «Організаційна модель вдосконалення викладання і навчання (Excellence in Learning and Teaching) у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка».