ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ТВОРЧО-ІНТЕРПРЕТАЦІЙНОЇ РОБОТИ ЗІ ШКІЛЬНИМИ ІНСТРУМЕНТАЛЬНИМИ КОЛЕКТИВАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-33.126-136Анотація
У статті висвітлено принципи та педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до творчо-інтерпретаційної роботи зі шкільними інструментальними колективами, які полягають в забезпеченні розвитку індивідуальних здібностей кожного студента; максимальній реалізації та розвитку творчого потенціалу майбутніх фахівців через підвищення рівня сформованості мотиваційної сфери; стимулюванні систематичної самостійної роботи студентів; якісному опануванні навчального матеріалу шляхом глибокого занурення в його зміст; розвитку комплексу умінь та навичок творчої інтерпретації музичних творів виконавської. З урахуванням специфічних характеристик процесу формування підготовленості майбутніх учителів музичного мистецтва до творчо-інтерпретаційної роботи зі шкільними інструментальними колективами визначено принципи, які забезпечують цілеспрямованість означеного процесу, а саме: принцип спрямованості фахового навчання студентів на досягнення здатності до самоконтролю творчоінтерпретаційної діяльності зі шкільними інструментальними колективами; забезпечення комфортних умов інструментально-виконавського навчання; актуалізації широкого використання проблемних методів інструментальновиконавської роботи зі школярами; принцип спрямованості фахового навчання студентів на досягнення здатності до самоконтролю творчоінтерпретаційної діяльності зі шкільними інструментальними колективами; принцип актуалізації широкого використання проблемних методів у інструментально-виконавській роботі з учнями та педагогічні умови: спонукання студентів до свідомої регуляції музично-виконавської діяльності; взаємодія пізнавальної, оцінної й креативної роботи у процесі творчоінтерпретаційної діяльності; забезпечення психолого-комунікативного супроводу навчально-виконавської діяльності студентів; інтеграція різновидів інструментально-виконавської діяльності студентів; оптимальне поєднання теоретичного та практичного досвіду студентів з проекцією на практичну роботу з учасниками інструментального колективу.