МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЦЕНТРІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-33.99-114Анотація
Доведено, що розвиток правової культури педагогічних працівників центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості є актуальною проблемою педагогіки з урахуванням необхідності розбудови якісної професійнотехнічної освіти та підготовки кваліфікованих робітничих кадрів. Надано визначення поняття правова культура як система позитивних правових цінностей, яка характеризує рівень правосвідомості громадян, стан правової системи, рівень розвитку юридичної науки, правової освіти та законодавчої системи. На основі аналізу наукової літератури з’ясовано, що правова культура педагогічних працівників центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості тяжіє до знань і вмінь, дотичних до педагогічно-правової діяльності. Проаналізовано структурні компоненти правової культури педагогічних працівників та визначено особливості її формування. З’ясовано, що розвиток правової культури вимагає реалізації певних механізмів (упровадження моделей, форм та інноваційних технологій навчання). Наведено класифікацію інноваційних технологій, які використовуються для розвитку правової культури педагогічних працівників центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, а саме: цифрові, особистісно-орієнтовані, виховні та дидактичні технології. Виокремлено такі актуальні моделі, форми та інноваційні технології навчання: дуальна форма навчання, професійно-правові ситуації, підвищення кваліфікації, проєкт «Професійна освіта онлайн», проєктне навчання, горизонтальне навчання. Досліджено особливості їх використання в освітньому процесі та визначено вплив на рівень правової культури. Аналіз впливу визначених механізмів на розвиток правовоÇDžкультури педагогічних працівників свідчить, що вони посилюють структурні компоненти правової культури та формують готовність до педагогічно-правової діяльності. Зазначено, що в умовах необхідності підвищення рівня правової культури педагогічних працівників центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, важливого значення набуває організація системної роботи з упровадження сучасних моделей, форм та інноваційних технологій навчання.