СОЦІОКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ХАРАКТЕРСТИКА ТА НАПРЯМИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Ольга Володимирівна Чайковська Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» Кам’янець-Подільський, Україна
  • Наталія Валеріївна Бахмат Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна
  • Наталія Анатоліївна Глушковецька Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32.342-352

Анотація

Навчання іноземної мови у закладах вищої освіти зосереджено, здебільшого, на розвитку чотирьох основних навичок, таких як читання, говоріння, аудіювання та письмо, які формують мовну компетентність. Як правило, іншим навичкам і вмінням (мовленнєвим, соціокультурним, стратегічним і дискурсивним) не приділяється належної уваги. Ми переконані, що соціокультурні навички допомагають повноцінно взаємодіяти у світовому співтоваристві. На нашу думку, вивчення культурного різноманіття має бути обов'язковою частиною університетського курсу з іноземної мови. Протягом першого року навчання в університеті бажано розвивати загальні соціокультурні навички, наступний період навчання повинен бути зосереджений на розвитку соціокультурної компетентності в професійному контексті. У цій роботі розглядаються міжкультурні, мовні та соціолінгвістичні аспекти соціокультурної компетентності. Розглянуто досвід інтеграції різних підручників, тренувальних вправ та інших видів роботи для вдосконалення соціокультурних навичок. Результати дослідження показали, що основною вимогою до підручників і навчальних вправ є автентичність. Викладачі мови переконані, що рольові ігри культурного контексту та проєктна робота можуть підвищити розвиток соціокультурної компетентності. Мало досліджень зосереджено на оволодінні соціокультурними навичками за допомогою технологій. Основну увагу в цих наукових роботах приділено використанню електронної пошти, чатів, блогів, відеоконференцій як ефективних інструментів для вдосконалення соціокультурних навичок. Ми, в свою чергу, рекомендуємо інтегрувати технологію подкастингу в соціокультурне дослідження. Такі характеристики подкастів, як автентичність, культурний контекст та можливість спілкуватися з носіями мови через подкаст-чати, роблять його ефективною технологією, яка може бути задіяною у навчання та викладання іноземної мови. У подальшому дослідженні буде розглянуто питання розвитку і вдосконалення соціокультурних навичок професійного спрямування за допомогою технологій.

Біографії авторів

Ольга Володимирівна Чайковська, Заклад вищої освіти «Подільський державний університет» Кам’янець-Подільський

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов

Наталія Валеріївна Бахмат, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методик початкової освіти

Наталія Анатоліївна Глушковецька, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-26