СОЦІОКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ХАРАКТЕРСТИКА ТА НАПРЯМИ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32.342-352Анотація
Навчання іноземної мови у закладах вищої освіти зосереджено, здебільшого, на розвитку чотирьох основних навичок, таких як читання, говоріння, аудіювання та письмо, які формують мовну компетентність. Як правило, іншим навичкам і вмінням (мовленнєвим, соціокультурним, стратегічним і дискурсивним) не приділяється належної уваги. Ми переконані, що соціокультурні навички допомагають повноцінно взаємодіяти у світовому співтоваристві. На нашу думку, вивчення культурного різноманіття має бути обов'язковою частиною університетського курсу з іноземної мови. Протягом першого року навчання в університеті бажано розвивати загальні соціокультурні навички, наступний період навчання повинен бути зосереджений на розвитку соціокультурної компетентності в професійному контексті. У цій роботі розглядаються міжкультурні, мовні та соціолінгвістичні аспекти соціокультурної компетентності. Розглянуто досвід інтеграції різних підручників, тренувальних вправ та інших видів роботи для вдосконалення соціокультурних навичок. Результати дослідження показали, що основною вимогою до підручників і навчальних вправ є автентичність. Викладачі мови переконані, що рольові ігри культурного контексту та проєктна робота можуть підвищити розвиток соціокультурної компетентності. Мало досліджень зосереджено на оволодінні соціокультурними навичками за допомогою технологій. Основну увагу в цих наукових роботах приділено використанню електронної пошти, чатів, блогів, відеоконференцій як ефективних інструментів для вдосконалення соціокультурних навичок. Ми, в свою чергу, рекомендуємо інтегрувати технологію подкастингу в соціокультурне дослідження. Такі характеристики подкастів, як автентичність, культурний контекст та можливість спілкуватися з носіями мови через подкаст-чати, роблять його ефективною технологією, яка може бути задіяною у навчання та викладання іноземної мови. У подальшому дослідженні буде розглянуто питання розвитку і вдосконалення соціокультурних навичок професійного спрямування за допомогою технологій.