ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ОСНОВІ СМИСЛОВОГО СПРИЙНЯТТЯ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ

Автор(и)

  • Наталія Володимирівна Третяк Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна
  • Олеся Володимирівна Мартіна Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна
  • Мар'яна Сидорівна Гордійчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32.176-187

Анотація

У статті проаналізовано зміст формування комунікативної компетентності молодших школярів на основі смислового сприйняття художнього твору; опрацьовано останні дослідження та публікації; визначено мету, завдання та методи дослідження; розглянуто сутність комунікативної компетентності особистості молодшого школяра. Описано терміни «текст» і «твір», розрізнення яких не завжди є належно усвідомленим. Визначено, що комунікативна компетентність молодших школярів є інтеґрованою якістю особистості, що виявляється у здатності формувати мотиваційно-ціннісну основу спілкування; оволодівати й застосовувати мовні знання, уміння й навички; встановлювати і підтримувати контакти з іншими людьми, використовуючи різні способи взаємодії. Мовленнєвий і літературний розвиток – це компоненти одного процесу – формування творчої особистості школяра. Вони взаємопов’язані: літературні здібності розвиваємо засобами мови, а мовні засоби у процесі читацької діяльності на уроках літературного читання розкривають художньо-естетичну та морально-етичну цінність прочитаного твору. Описано підвищення ефективності уроків літературного читання, що прямо сприяє зростанню активної мовленнєвої діяльності, збагачує мовлення учнів художньо-образними висловами, які вони намагаються використовувати у своєму практичному мовленні, що сприяє формуванню мовної особистості. У статті обґрунтовано психолого-педагогічні чинники формування комунікативної компетентності, визначено шляхи вдосконалення мовленнєвих умінь і навичок на уроках літературного читання; описано приклади роботи над текстом, що сприяють розвитку мовленнєвої компетентності. Зроблено висновки та описано можливі перспективи подальших досліджень у зазначеному напрямі.

Біографії авторів

Наталія Володимирівна Третяк, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти

Олеся Володимирівна Мартіна, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти

Мар'яна Сидорівна Гордійчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методик дошкільної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-26