ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32.20-30Анотація
У статті розкрито концептуальні основи впровадження та використання (застосування) інтерактивних технологій навчання у закладах вищої освіти. Визначено, що важливими інструментами інноваційних методик навчання виступають інтерактивні технології. Розглянуто класифікації інтерактивних технологій навчання, які використовуються закладами вищої освіти для підготовки студентів (майбутніх фахівців). Представлено методи інтерактивного навчання у закладах вищої освіти. З’ясовано роль інтерактивних технологій у освітньому процесі. Проаналізовано досвід використання інтерактивних технологій на прикладі Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Запорізького національного університету та Тернопільського національного педагогічного університеті імені Володимира Гнатюка. З’ясовано, що сьогодні у практиці роботи закладів вищої освіти ефективно використовуються такі інтерактивні технології, як інтерактивні дошки, мультимедійні проєктори, комп’ютери, веб-камери, пристрої передачі даних, адаптери, безпровідні пульти, інтерактивні безпровідні планшети, інтерактивні рідинокристалічні дисплеї, безпровідні мікрофонні системи. Встановлено характерні особливості інтерактивних дощок, як одного із видів інтерактивних технологій. Розглянуто оціночний процес засвоєння інформації студентами в контексті використання інтерактивних технологій. Встановлено, що перспективи подальших досліджень у заданому напрямі будуть полягати у детальному вивченні алгоритму впровадження та використання (застосування) інтерактивних технологій в контексті підготовки студентів (майбутніх фахівців) закладами вищої освіти з метою підвищення рівня їх успішності і кваліфікованості та формування у них професійних компетентностей.