ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ІНТЕГРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МИСТЕЦЬКІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Оксана Анатоліївна Шикиринська Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.389-398

Анотація

У статті презентовано специфічні методи інтегративних технологій у мистецькій підготовці майбутніх учителів початкових класів. Окреслено змістовий компонент процесу мистецької підготовки майбутніх учителів початкових класів. Проаналізовано роль художньо-педагогічної інтерпретації в педагогічному процесі. Наголошено, що сьогодні художньо-педагогічна інтерпретація не тільки посідає провідне місце в педагогічному процесі, але й виділяється як самостійне поняття й розглядається сучасними науковцями насамперед як науковий метод пізнання, оскільки є перспективним напрямом розбудови фундаментальних засад мистецької освіти. Розглянуті основні чинники актуальності сучасної проблеми мистецької підготовки майбутніх учителів початкових класів. Схарактеризовано феномен інтерпретації; висвітлено основні тенденції в тлумаченні поняття інтерпретації; визначено сутність художньо-педагогічної інтерпретації мистецьких творів. Обґрунтовано доцільність застосування в сучасному освітньому процесі педагогічних технологій. У процесі мистецької підготовки майбутніх учителів початкових класів виокремлено використання інтегративних, проблемно-евристичних, інтерактивних, ігрових, комп’ютерних педагогічних технологій. Сфокусовано увагу на дидактичному інструментарії здійснення інтегративних художньо-педагогічних технологій, що ґрунтується на методах і прийомах порівняння та аналогії в процесі художньо-педагогічної інтерпретації мистецьких творів. Конкретизовано основнi аспекти застосування найбільш результативних методів інтегративних художньо-педагогічних технологій: порівняння та зіставлення, аналогії, інваріантного тлумачення, iмпровiзацiя. Представлено результати емпіричного дослідження щодо визначення ступеня вираження професійної мистецької спрямованості майбутніх учителів початкових класів. Проаналізовано рівні готовності студентів до застосування методів інтегративних технологій в освітній процес початкової школи.

Біографія автора

Оксана Анатоліївна Шикиринська, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25