ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ БЛОКІВ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ МОДЕЛІ СТУПЕНЕВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВМС ЗСУ

Автор(и)

  • Руслан Іванович Шевченко Інститут Військово-Морських Сил Національного університету «Одеська морська академія», м. Одеса, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.378-388

Анотація

У статті наголошено на необхідності готувати майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ так, щоб вони ставали нешаблонно мислячими офіцерами-лідерами, які вміють прогнозувати власну діяльність, планувати діяльність підлеглих, піддавати всебічному й об’єктивному аналізу обстановку чи ситуацію, що склалася, передбачати хід подій і в умовах гострого браку часу приймати ефективні рішення. У статті охарактеризовані основні компоненти (блоки) компетентнісної моделі ступеневої підготовки майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ в закладах вищої військової освіти України; репрезентовані основні блоки компетентнісної моделі ступеневої підготовки майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ з акцентуванням уваги на групах компетентностей та рівнях їхнього визначення, базованих на основних вимогах до формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ. Модель формування професійної компетентності випускника на основі ступеневої підготовки майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ в закладах освіти складається з комплексних блоків. Цільовий блок окреслює мету й завдання освітнього процесу. Структурно-функціональний блок містить мету й завдання освітнього процесу, теоретико-практичні засади, розкривається процес і результат освітньо-професійної підготовки, виражений системною якістю – компетентністю, що забезпечує готовність і здатність майбутнього офіцера до успішної професійної діяльності. Блок контролю й оцінювання передбачає визначення рівневості набуття відповідних компетентностей. Передбачено формування таких груп компетентностей: соціальнопсихологічних, морально-етичних, мовних; командних, лідерських; загальнонаукових та інформаційних; професійних; військово-спеціальних; науково-педагогічних. Виокремлено зовнішні впливи на організацію та реалізацію освітнього (освітньо-професійного) процесу, що визначають якість освітніх послуг, успішність, формування та збереження мотивації до діяльності, дотримання вимог освітньої (освітньо-професійної програми) тощо. Запропоновано чотири рівні оцінювання сформованих компетентностей. Окреслено поетапний ступеневий характер реалізації компетентнісної моделі.

Біографія автора

Руслан Іванович Шевченко, Інститут Військово-Морських Сил Національного університету «Одеська морська академія», м. Одеса

кандидат військових наук,доцент кафедри тактики та загальновійськових дисциплін

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25