ОЦІНКА СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Людмила Олександрівна Чистякова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,Кропивницький, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.368-378

Анотація

У статті визначено критерії й показники сформованості екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Аксіологічний екологічної культури виявлено через усвідомлення майбутніми вчителями значущості та специфіки майбутньої еколого-перетворювальної діяльності; через домінантний тип мотивації до професійної діяльності екологічної спрямованості. Знаннєвий компонент досліджено за обізнаністю студентів про глобальні екологічні проблеми й способи їхнього розв’язання в майбутній професійній діяльності; за рівнем методичних і методологічних знань для реалізації екологічної освіти. Діяльнісний компонент визначено екологічною активністю з освоєння навколишнього середовища; наявністю компетентностей студентів організації еколого-перетворювальної діяльності; вмінням реалізувати пошуково-дослідницьку й науково-технологічну екологічну діяльність; умінням застосовувати технології оцінювання стану довкілля. Рефлексивний компонент визначено здатністю здійснювати самооцінку й самоконтроль професійної активності, спрямованої на розвиток екологічної культури учнів; умінням аналізувати власну предметно-перетворювальну діяльність; рефлексивністю. Відповідно до компонентів і показників екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій розроблено загальну діагностичну методику визначення рівнів розвитку досліджуваного феномена. Під час проведення дослідження доведено репрезентативність вибірки студентів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології) шести закладів вищої освіти України, визначено і схарактеризовано рівні розвитку екологічної культури майбутніх учителів. Статистичне опрацювання отриманих результатів за допомогою λ-критерію між двома емпіричними даними дало змогу довести однорідність вибірок студентів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти за загальними результатами діагностики рівнів сформованості екологічної культури.

Біографія автора

Людмила Олександрівна Чистякова, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,Кропивницький

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант кафедри педагогіки й менеджменту освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25