ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МУЗИЧНО-РУХОВОЇ ПАМ’ЯТІ У СТУДЕНТІВ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Олена Михайлівна Прядко Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.344-352

Анотація

У статті розкриваються особливості протікання мнемічних процесів у студентів музично-педагогічних спеціальностей під час їхньої фахової вокальної підготовки. Зокрема, розглядається специфіка формування та розвитку такого складного компонента музичної пам’яті, як музично-рухова пам’ять. Завданнями дослідження було вивчити сучасні погляди науковців у галузі музичної педагогіки та музичної психології на проблему розвитку музичної пам’яті; проаналізувати особливості протікання мнемічних процесів у студентів-музикантів, стан сформованості рухового елементу музичної пам’яті; визначити шляхи удосконалення процесу розвитку рухової музичної пам’яті в майбутніх педагогів під час їхньої вокальної підготовки. Під час проведеного дослідження вдалося виокремити чинники, які сприяли зростанню ефективності процесу закріплення складних вокально-рухових елементів вокальної дії в пам’яті студента. Встановлено, що визначна роль у формуванні вокально-рухових стереотипів діяльності належить налагодженню свідомої координації рухів органів голосоутворення, визначенню меж та контролюванню надлишкової свободи музично-виконавських рухів. Процес закріплення в пам’яті елементів музичної дії може бути ефективним лише в тому випадку, коли репродуктивно-механічна пам’ять музиканта активно замінюється реконструктивно-творчою, тобто процес запам’ятовування відбувається із залученням свідомості. Тільки усвідомлене запам’ятовування, яке ґрунтується на аналізі матеріалу, встановленні різноманітних асоціацій, дає змогу зробити процес закріплення елементу виконавської дії ефективним. Неодмінною умовою закріплення елементів вокальної дії є наявність систематичних вправлянь студентів. Забезпечення оптимальної кількості повторень елемента вокальної дії, визначення чіткої періодичності їхнього виконання гарантує продуктивність процесів закріплення в пам’яті вокаліста необхідних співацьких рухів. Ефективність запам’ятовування моторно-рухових елементів вокальної техніки залежить від вмотивованості студентів до занять, сформованості чітких установок у навчанні, усвідомлення кінцевої мети навчальної діяльності.

Біографія автора

Олена Михайлівна Прядко, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25