ФОРМИ ТА МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО МУЗИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Альбертівна Мкртічян Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, м.Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.330-343

Анотація

Важливим періодом у підготовці майбутніх вихователів до педагогічної творчості є період навчання в закладі вищої освіти, де закладаються теоретичні й методичні основи формування готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності, зокрема музичної, у закладі дошкільної освіти. Період навчання здобувачів освіти пов’язаний із професійним становленням особистості майбутнього фахівця. Від рівня підготовки майбутнього вихователя залежить музично-творчий розвиток дітей. Метою статті є визначення форм, методів та прийомів, які сприяють ефективній організації підготовки майбутніх вихователів до розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку. У статті використано методи наукового дослідження – аналіз, зіставлення, узагальнення для вивчення наукової літератури з окресленої проблеми. У дослідженні визначено характеристику суті поняття «підготовка майбутніх вихователів». Основою музичнопедагогічної підготовки є розвиток музичних здібностей здобувачів освіти, що передбачає не тільки слухання, вивчення музичного матеріалу, але й навчання майбутніх вихователів самостійно здобувати, оновлювати та вдосконалити свої знання, а також розвиток у них творчого мислення. Схарактеризовано етапи підготовки майбутнього вихователя до музичної діяльності, зокрема, на першому етапі в процесі навчання відбувається формування спрямованості студентів на майбутню музично-педагогічну діяльність; другий – включає накопичення теоретичних музично-педагогічних знань здобувачами освіти, а також формування дослідницьких умінь; третій етап дає змогу оптимізувати процес формування практичних і інтелектуальних умінь і навичок; четвертий – націлений на закріплення отриманих умінь і навичок щодо розвитку музичних здібностей дітей у процесі педагогічної практики студентів; на завершальному відбувається самостійна педагогічна діяльність, яка проявляється в активному й адекватному використанні отриманих знань, умінь і навичок у процесі розвитку музичних здібностей дошкільнят. Зазначено, що вдосконалення професійної діяльності майбутніх вихователів відбувається за допомогою аудиторних (лекційні семінарські, лабораторні, практичні, індивідуальні заняття) і позааудиторних (концерти і їхні різновиди, музичні конкурси, музичні студії, фестивалі, майстер-класи, творчі зустрічі) форм роботи.

Біографія автора

Оксана Альбертівна Мкртічян, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, м.Харків

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант кафедри педагогіки

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25