РОЗВИТОК ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ ФАКУЛЬТЕТІВ У КОНТЕКСТІ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Надія Володимирівна Лаврентьєва Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.305-319

Анотація

У статті розвиток творчого мислення розглядається в контексті компетентнісної освіти, змістово-діяльнісної основи організації навчальної діяльності студентів, розвитку їхньої музичної компетентності, духовноестетичної культури загалом. Професіограма майбутнього вчителя музики реалізує головну, системотвірну функцію, оскільки формує свого роду «модель кінцевого результату» професійної підготовки спеціаліста, фіксуючи не лише його базові характеристики, а й характер залежності між ними, що, своєю чергою, дає можливість визначати логіку поетапного розвитку необхідних компетенцій, якостей, забезпечення конструктивного підходу до визначення змісту діяльності, вибору оптимальних форм та методів її організації. На основі аналізу літературних джерел та узагальнюючи теоретичні позиції щодо сутності, структурної організації педагогічного, музичного, творчого мислення ми виділили компетенції загальнопедагогічні та ті, що специфікують діяльність саме вчителя музики: Зважаючи на загальну логіку поетапності фахово-професійної підготовки майбутнього вчителя, а також беручи до уваги необхідність акцентування на створенні умов для розвитку мисленнєвої діяльності студентів, ми виділили такі етапи: організаційно-орієнтувальний, змістово-технологічний, творчосаморозвивальний, рефлексивно-контрольний. Ми аналізували потенціал розвитку творчого мислення майбутнього вчителя музики в контексті всього комплексу навчальних дисциплін, оскільки всі вони безпосередньо або опосередковано мають стосунок до формування методичних компетенцій, творчого мислення. У статті розкритий блок музично-теоретичних (історія зарубіжної музики, гармонія, сольфеджіо, поліфонія, аналіз музичних творів) та диригентсько – хорових дисциплін (клас хорового диригування й читання хорових партитур, клас сольного співу, хоровий клас і практична робота з хором). Отже, фахова підготовка розглядається, з одного боку, як становлення особистості вчителя, а з іншого – як процес професійної підготовки фахівців, як структурована сукупність педагогічних знань, умінь, а також способи їхнього застосування в педагогічній діяльності певної галузі.

Біографія автора

Надія Володимирівна Лаврентьєва, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25