МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПОГЛИБЛЕННЯ ФУНДАМЕНТАЛЬНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ ІНЖЕНЕРА
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.285-294Анотація
У статті розглянуто основні питання математичного моделювання, зроблено аналіз досліджень науковців, що присвячені обраній проблемі. Дослідження науковців розкривають різні аспекти математичної підготовки студентів технічних спеціальностей, які охоплюють застосування математичних знань до розв’язування застосункових задач, проєктування розв’язків математичних моделей тощо. Проблемі впровадження в навчальний процес методу математичного моделювання присвячена ціла низка робіт науковців. Водночас поза увагою залишилося дослідження концепції з математичного моделювання задач, що вивчаються студентами галузі електроніки та телекомунікації. Тому в роботі запропоновано декілька прикладів, які можна використати в процесі математичної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальностей саме цієї галузі. Проведені дослідження дефініції «модель» дали змогу зробити висновок про те, що це поняття характеризується двома аспектами: модель є схематичним аналогом простішого явища чи процесу, і, по-друге, модель дає можливість певною мірою описати явище, спростивши деякі його елементи. Під поняттям математичної моделі будемо розуміти абстрактну модель, яка зображає систему S математичних відношень, що описує певний процес чи явище. Водночас у роботі підкреслено, що модель не може повністю показати змодельований процес чи явище. Основна функція моделі – це продемонструвати зв’язки, що входять до явища, процесу чи системи, що моделюється.
У роботі наведено приклад застосування методу моделювання в процесі математичної підготовки майбутніх фахівців галузі електроніки та телекомунікації. Зокрема, подані приклади побудови математичних моделей для електричних кіл. У роботі наведена поетапна схема процесу моделювання. Проаналізовано використання СКМ у процесі математичного моделювання. Зокрема, для прикладу проаналізовано запропоновані в посібниках математичні моделі та шляхи їхнього розв’язання. Зроблено висновок про те, що знання студентів щодо побудови математичних моделей, які розглядаються в курсі вищої математики, допоможуть вибрати адекватну математичну мод