СТРУКТУРНО-ЗМІСТОВИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ ТА ЕРГОТЕРАПЕВТІВ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ЇХНЬОЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Андрій Олександрович Бражанюк Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.239-250

Анотація

У статті автором проаналізовано понятійно-категоріальний апарат наукового дослідження, до якого належать такі дефініції: «культура», «професійна культура», «фахівець фізичної терапії та ерготерапії», «професійна культура фізичних терапевтів та ерготерапевтів». Здійснено теоретичний аналіз поняття «професійна культура майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів», яка розглядається як інтегративна сукупність професійно-особистісних цінностей та мотивів, теоретичних знань та практичних умінь, що забезпечують ефективну терапевтичну та реабілітаційну діяльність на основі рефлексії та саморозвитку. Професійна культура майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів формується в процесі їхньої професійної підготовки. Згідно з кваліфікаційними характеристиками з’ясовано, що фізичний терапевт, ерготерапевт – фахівець, професійна діяльність якого спрямована на відновлення втрачених навичок самообслуговування та життєдіяльності пацієнта в повсякденному житті та забезпечення максимальної адаптації людини до довкілля. У науковій публікації здійснено структурно-змістовий аналіз професійної культури майбутніх фахівців із фізичної терапії та ерготерапії і виокремлено такі компоненти: ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, особистіснокомунікативний, аналітико-рефлексивний. Кожен із них має свою підструктуру, яку ми розкриваємо як критерії та відповідні їм показники. Так, ціннісномотиваційний компонент представлений системою ціннісних орієнтацій та професійною мотивацією; когнітивно-діяльнісний компонент охоплює систему теоретичних знань та практичних умінь і навичок; особистісно-комунікативний компонент охоплює професійно-значущі якості, моральні норми та комунікативні вміння; аналітико-рефлексивний містить здатність до аналітичної діяльності та саморозвитку на основі рефлексії. Зміст вищеназваних компонентів розкривали з позиції методологічних підходів: аксіологічного, компетентнісного, діяльнісного, особистісного. Структурні компоненти професійної культури майбутніх фізичних терапевтів та ерготерапевтів є взаємопов’язаними складниками й демонструють найважливіші ознаки особистісної та діяльнісної сторін професійної культури майбутніх фахівців та формуються в результаті їхньої професійної підготовки.

Біографія автора

Андрій Олександрович Бражанюк, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці

асистент кафедри фізичної реабілітації, ерготерапії та домедичної допомоги

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25