ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Валеріївна Бахмат Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський, Україна
  • Олена Сергіївна Довгань Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.227-238

Анотація

У статті окреслено проблему готовності майбутніх учителів початкової школи до реалізації професійної діяльності, її структуру і зміст. Готовність до професійної діяльності розглядають як цілеспрямований прояв особистості, передумову для виконання будь-якої діяльності та її результат. Відповідно до змісту та конкретних завдань трудової діяльності вчителя готовність буває ситуативною та сталою, а у її структурі виділяють структурні компоненти: загальну готовність, короткочасну готовність і підготовленість. Готовність учителя до професійної діяльності трактується як особистісне утворення, що забезпечує внутрішні мотиви діяльності, педагогічну самосвідомість, педагогічні здібності, знання, вміння та навички, здатність до інтегрування знань, професійно значущі якості особистості. Цілісність досліджуваного утворення визначено розвитком його складників (ціле-мотиваційного, змістового, операційного, інтеграційного). Розкрито процес розвитку готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності, що передбачає включення певних рівнів реалізації: нормативно-репродуктивного, адаптивно-перетворювального, творчопошукового. Професійна готовність є однією із суттєвих ознак сучасного конкурентоздатного вчителя початкової школи. Аналіз різноманітних підходів до визначення структури професійної готовності дав змогу виділити основні компоненти готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності: мотиваційну, когнітивну, процесуальну, які є взаємопов’язаними між собою. Встановлено, що в умовах інтеграції освітнього процесу до стандартів Європейської системи освіти, ІТ у процесі підготовки та підвищення кваліфікації вчителя початкової школи є дієвим засобом формування готовності до реалізації професійної діяльності. Використання ІТ розширює межі освітнього процесу, збільшує його практичну спрямованість, сприяє підвищенню розвитку мотивації здобувачів в освітньому процесі, формуванню інтелектуальних, творчих здібностей учнів, умінь самостійно опановувати новими знаннями та створенню умов для їхньої успішної самореалізації в майбутньому.

Біографії авторів

Наталія Валеріївна Бахмат, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методик початкової освіти

Олена Сергіївна Довгань, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa, Кам’янець-Подільський

aсистент кафедри теорії та методик початкової освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25