МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ АРТИСТИЧНИХ УМІНЬ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Людмила Миколаївна Московчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна
  • Тетяна Василівна Олинець Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.131-147

Анотація

У статті розкрито шляхи формування артистичних умінь у молодших школярів на уроках музичного мистецтва. Методика формування артистичних умінь молодших школярів на уроках музичного мистецтва передбачає покращення роботи визначеного комплексу складників усіх трьох компонентів означеного феномену: мотиваційно-організаційного, когнітивно-діяльнісного, творчо-результативного. Відповідно до структури артистичних умінь розроблено блоки алгоритмічних положень цілеспрямованого їхнього формування в молодших школярів на уроках музичного мистецтва. Перший блок алгоритмічних положень розробленої методики спрямовується на покращення роботи мотиваційно-організаційного компонента означеного феномену, тобто на забезпечення гостроти сприймання бажаного емоційнозмістового образу музичного твору та прагнення перевтілюватись у нього. Зміст другого блоку алгоритмічних положень розробленої методики висвітлює інформацію щодо вдосконалення роботи когнітивно-діяльнісного компонента їхніх артистичних умінь, який забезпечує адекватність миттєвого перевтілення учнів у новостворений образ музичного твору в процесі роботи над ним із застосуванням комунікативних та регулятивних сценічних рухів. Алгоритмічні положення третього блоку розробленої методики спрямовуються на покращення роботи творчо-результативного компонента артистичних умінь молодших школярів, тобто на спонукання їх до максимального прояву самопрезентації під час реалізації уявного емоційно-змістового образу музичного твору у виконавській діяльності завдяки виразному сценічному перевтіленню в нього й надійному відтворенню невимушених, емоційнонасичених, природньо-пластичних, граційно-вишуканих комунікативних та регулятивних сценічних рухів. У дослідженні також висвітлено методи і прийоми педагогічного управління процесом артистичного підсилення передачі слухачам необхідної інформації молодшими школярами.

Біографії авторів

Людмила Миколаївна Московчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти

Тетяна Василівна Олинець, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25