ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Тетяна Валеріївна Борисова Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м.Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.111-122

Анотація

. Наукову розвідку присвячено вирішенню актуальної для педагогіки початкової школи проблеми формування емоційної культури молодших школярів. Теоретично обґрунтовується твердження щодо доцільності застосування засобів театрального мистецтва в збагаченні емоційного світу дитини, розширенні уявлень щодо емоційних проявів інших людей, розвитку здатності до рефлексії та емпатії, що сукупно віддзеркалюють емоційну культуру особистості. Здійснено вивчення та узагальнення міркувань вчених різних галузей гуманітарного знання щодо змісту, специфіки та структурних складників емоційної культури дітей молодшого шкільного віку. Увиразнено основні теоретичні засади формування емоційної культури молодших школярів засобами театру. Проаналізовано й систематизовано наукові праці мистецтвознавчого характеру на предмет механізмів театральної творчості у її акторськовиконавському, художньо-декоративному, музичному та хореографічному вимірах. Окреслено функціональні можливості театральної діяльності як засобу формування емоційної культури молодших школярів. Визначено основні напрями методичного забезпечення процесу формування емоційної культури молодших школярів засобами театральної діяльності на інтегрованих уроках мистецтва: емоційно-мотиваційний; емоційноінформаційний; емоційно-діяльнісний. Висвітлено елементи методичного інструментарію формування емоційної культури молодших школярів засобами театральної діяльності на уроках мистецтва. Окреслено методичні алгоритми проведення із дітьми мотиваційних бесід, виконання творчих завдань на розпізнавання емоційного стану людей на основі перегляду й аналізу відеосюжетів, картин, ілюстрацій, світлин та схем, на основі тембру голосу, мовної інтонації, міміки, жестів, рухів деяких персонажів, завдань на удосконалення рефлексивних та емпатійних можливостей тощо.

Біографія автора

Тетяна Валеріївна Борисова, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м.Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25