РОЛЬОВА ГРА ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Олена Станіславівна Аліксійчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м.Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.101-110

Анотація

Стаття присвячена висвітленню проблеми активізації молодших школярів на уроках мистецтва засобами рольової гри. Розглянуто дефініцію «рольова гра» в різних ракурсах, а саме: як педагогічно керовану форму оптимізації освітнього процесу на уроках мистецтва; як один з ефективних шляхів активізації молодших школярів щодо оволодіння обсягом знань зі шкільного предмета «Мистецтво», а також набуття ними художньоемоційного досвіду та комплексу необхідних умінь та навичок; як один зі способів пізнання навколишньої дійсності учнями початкової школи. Конкретизовано суть рольової ігрової діяльності, яка активізує навчальну, виконавську, творчу та пізнавальну діяльність учнів молодшого шкільного віку, стимулює розвиток інтересу до предмета. Розглядається питання формування художньо-ігрового образу у творчій діяльності молодших школярів. Описуються види рольових ігор (імітаційні, творчі, ігри-змагання); розкриваються основні функційні особливості використання рольових ігор в освітньому процесі (навчальна, виховна, комунікативна, розвиваюча, орієнтуюча, мотиваційна, компенсаторна, релаксаційна). Уточнено організаційно-методичні правила проведення рольових ігор на уроках мистецтва: адаптація школяра відповідно до ігрової ситуації; моделювання поведінки відповідно до специфічної особливості виконуваної ролі тощо. Аналізуються етапи взаємодії між учнями та педагогом: підготовчий, інформаційний, творчо-діяльнісний, заключний (підсумковий). Пропонуються види нестандартних уроків мистецтва в початковій школі, які можна використовувати як базис для проведення рольових ігор (уроки-спектаклі, уроки в стилі «Індіана Джонс», «Бібліотекар» та ін.). Визначено комплекс якостей, вмінь та навичок, які учні молодшого шкільного віку набувають у процесі реалізації рольової ігрової діяльності. Окреслено перспективу використання рольових ігор на уроках мистецтва в закладах загальної середньої освіти.

Біографія автора

Олена Станіславівна Аліксійчук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м.Кам’янець-Подільський

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25