ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА НА ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА УНІВЕРСИТЕТУ: МОДЕЛЬ QUADRUPLE HELIX

Автор(и)

  • Ірина Борисівна Савельчук Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ, Україна
  • Наталія Андріївна Сейко Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, Україна
  • Наталя Михайлівна Андрійчук Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.72-81

Анотація

У статті розкриваються особливості впливу соціального партнерства на процес інноваційного розвитку освітнього середовища закладів вищої освіти. Розглядається суперечливий характер поняття «освітнє середовище університету», що визначається його сутнісними характеристиками та взаємозв’язками учасників освітнього процесу. Ретельно аналізується зміст та структурні компоненти соціального партнерства, спрямованих на перетворення освітнього середовища університету. Теоретично обґрунтовані перспективи практичної реалізації моделі співпраці «QuadrupleHelix», яка спрямована на забезпечення керованої та скоординованої взаємодії всіх учасників процесу підготовки фахівців до майбутньої професійної діяльності. Розкрито можливості стратегії партнерської взаємодії в процесі створення відповідного освітнього середовища в закладах вищої освіти як головної умови підвищення якості підготовки майбутніх фахівців. Здійснено аналіз потенційних можливостей середовища для реалізації підготовки фахівців у закладах вищої освіти, спрямованих на актуалізацію середовищного підходу, застосування якого дало змогу розкрити значущість взаємовпливів спеціально створеного освітнього середовища (інноваційного, інклюзивного). Особливого значення набувають ознаки впливу на розбудову потенціалу середовища, які мають створювати та призводити до успішного функціонування освітнього середовища закладів вищої освіти, зокрема університетів. Доведено, що розширення можливостей освітнього середовища закладів вищої освіти на основі моделі співпраці «QuadrupleHelix» забезпечує його інноваційний розвиток задля удосконалення підготовки фахівців.

Біографії авторів

Ірина Борисівна Савельчук, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та технології соціальної роботи

Наталія Андріївна Сейко, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальних технологій

Наталя Михайлівна Андрійчук, Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземних мов і новітніх технологій навчання

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25