DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-28-0.144-153

КОНСТРУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Юлія Сергіївна Котелянець

Анотація


У статті розкрито сутність і зміст понять «конструювання», «конструктивна діяльність», описані види конструювання та ї̈хнє значення для розвитку дітей дошкільного віку. Зазначено, що конструктивна діяльність дитини дошкільного віку дає можливість самостійної̈ постановки цілей, мотивування себе, пошуку способів дій і контролю результатів, тобто, освоєння всіх компонентів психологічної̈ структури діяльності. Подана характеристика етапів конструктивної̈ діяльності, описані особливості конструктивної̈ діяльності в старшому дошкільному віці. Визначено, що структура процесу конструктивної̈ діяльності розглядається як сукупність трьох етапів: 1) конструювання проекту − задуму: вивчення ситуації̈, виділення параметрів і логіки ситуації̈; 2) конструювання моделі відповідно до визначених попередньо параметрів; 3) конструктивний процес втілення ідей. Зв’язок конструювання з його повсякденним життям, з іншими видами діяльності (грою, театром) робить його особливо цікавим, емоційно насиченим і дозволяє бути одним і засобів самовираження. Потреба в такій діяльності в дітей стає яскраво вираженою. Показниками творчості в конструктивній діяльності виступають новизна способів побудови предмета, новизна самого предмета й новизна прийомів конструювання. Конструктивна діяльність є засобом розумового, морального, естетичного, фізичного, екологічного виховання дітей. Конструктивна діяльність у змістовному аспекті є складним утворенням, котре вибудовується на основі глибокого знання емпіричного матеріалу та високого рівня розвитку просторового мислення. Під час навчання дітей конструктивної діяльності розвивається розумова діяльність, що є важливим чинником формування навичок навчальної діяльності (планування послідовності дій, уявлення щодо кінцевого результату тощо). Обґрунтовано, що конструктивна діяльність є не тільки практичною продуктивною діяльністю, але й проявом загальної розумової здібності, яка найбільш яскраво виступає у творчому процесі створення нової цілісності (предметів, моделей, текстів тощо), і як особливий засіб інтерпретації дітьми навколишнього світу.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.