ТЕНДЕНЦІЇ ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-28-0.108-116Анотація
У наш час великих перетворень освіта відіграє важливу роль у
розвитку суспільства, його економічному та духовному процвітанні. Прогрес
людства, розвиток соціуму, національна безпека держав сьогодні
обумовлюються саме розвитком освітньої сфери. Людські ресурси, особистісний
капітал стають тим важелем, тим виміром, від якого залежить
конкурентоспроможність будь-якої держави. Головне завдання сьогодення –
підготувати підростаюче покоління до вирішення непередбачуваних ситуацій,
до конструктивної ролі в майбутньому світі: адже мова сьогодні йде саме про
виживання людства і формування цінностей, важливих для кожної людини.
Зміст освіти становить особливе значення для успіху цієї місії. Він має
забезпечити необхідні знання та компетентності для життя у світі, який
знаходиться під глибоким впливом науки, але також має сприяти належному
ставленню до науки, щоби відновити баланс між наукою та етикою,
матеріальним та духовним. Вивчення змісту початкової освіти є частиною
загального мислення щодо майбутнього освіти, що є одним із багатьох
постійних завдань, які сьогодні вимагають свого розв’язання.
У статті акцентовано увагу на тому, що Україна, як європейська держава, на
сучасному етапі змінює політику та пріоритети в освіті, що відображається в
зміні цілей, результатів, змісту, підходів до оцінювання якості освітнього
процесу. Розкрито актуальність модернізації системи освіти в Україні, зокрема
першої її ланки – початкової освіти. Питання оновлення змісту початкової
освіти розглянуто в більш ширшому контексті основних економічних,
соціальних, культурних та моральних змін, що відбуваються в усьому світі.
Виявлено неминучі наслідки цих змін для початкової освіти. За допомогою
методів аналізу наукової, навчально-методичної літератури, вивчення
джерельної бази автор здійснив спробу докладно визначити основні тенденції
реформування змісту початкової освіти в Україні.