НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ КРАЇН ДАЛЕКОГО ЗАРУБІЖЖЯ

Автор(и)

  • Лілія Асхатівна Мартинець доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, фізичної культури та управління освітою Донецького національного університету імені Василя Стуса, Вінниця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-28-0.57-67

Анотація

У статті представлено науково-практичний досвід професійного
розвитку вчителів країн далекого зарубіжжя, зокрема Франції, Федеративної
Республіки Німеччини, Фінляндії, Китаю. Визначено, що науковцями України
активно вивчається зарубіжний досвід професійного розвитку вчителів закладів
загальної середньої освіти у системах неперервної педагогічної освіти. Розкрито
такі проблеми зарубіжної педагогічної освіти: професійна підготовка вчителів у
Західній Європі; освіта дорослих у скандинавських країнах; неперервний
професійний розвиток учителів Канади, Великої Британії, США; підходи до
організації навчального процесу в системі підвищення кваліфікації вчителя в
США; розвиток педагогічної освіти США у другіи половині ХХ століття; вплив 

американських професійних асоціацій на якість педагогічної освіти; форми і
засоби неперервного професійного розвитку вчителів у США; професійний
розвиток учителів Великобританії та ін.
Підкреслено, що узагальнення результатів дослідження дало змогу розробити
рекомендації щодо застосування прогресивних ідей зарубіжного досвіду
професійного розвитку вчителів закладів загальної середньої освіти для
оновлення української системи професійної педагогічної освіти: нормативно-
правове врегулювання професійного розвитку вчителів в Україні; розроблення
національної стратегії, спрямованої на підвищення престижу педагогічної
діяльності (забезпечення високої заробітної плати, створення привабливих умов
праці й кар’єрних можливостей для педагогічних працівників); активізація
професійного розвитку вчителів із застосуванням новітніх інформаційних
технологій і всесвітньої електронної мережі Інтернет; виокремлення професійного
розвитку вчителів одним із пріоритетних напрямів діяльності закладів освіти і
створення в них відповідних відділів; підвищення мотивації вчителів до активного
професійного зростання; постійне оцінювання й моніторинг результатів
діяльності; розвиток здатності педагогічних працівників здійснювати
дослідницьку діяльність; усвідомлення значущості навчання впродовж усього
життя й неперервного професійного розвитку; упровадження неформального та
інформального навчання для професійного розвитку педагога.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-27