DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2019-27-0.214-219

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ЕСТРАДНО-ДЖАЗОВОГО АКОРДЕОННО-БАЯННОГО ВИКОНАВСТВА В УКРАЇНІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХХ–ПОЧАТОК ХХІ ст.) (ДЖЕРЕЛОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ)

Іван Маринін, Наталія Александрович

Анотація


У статті висвітлені джерелознавчі аспекти з історії, теорії й практики вітчизняного естрадно-джазового акордеонно-баянного виконавства, тенденції його розвитку на тлі певних історико-культурних процесів, які відбувалися у другій половині Х–початку ХХІ століть. Проаналізовано низку наукових праць відомих мистецтвознавців – М. Булди, Г. Голяки, А. Гончарова, Ю. Дяченка, А. Душного, І. Єргієва, Д. Кужелєва, С. Карася, В. Князєва, В. Марченка, Я. Олексіва, А. Сташевського, А. Черноіваненко, М. Черепанина, де висвітлено: історикомистецьку хронологію становлення і розвитку естрадно-джазового акордеонно-баянного виконавства в Україні та його сучасні тенденції; історико-культурні передумови зародження композиторської творчості в Україні та формування естрадно-джазового репертуару; періодизацію етапів становлення вітчизняного і зарубіжного естрадно-джазового акордеонно-баянного виконавства; синтез естрадно-джазового стилю з академічними стилями в творчості українських композиторів кінця ХХ–початку ХХІ ст.; функціонування акордеона/баяна в тандемі з класичними інструментами; аналіз чинників розвитку баянної виконавської техніки в творчості відомих українських виконавців у тісному поєднанні із сценічними артистично-театральними засобами впливу; нові музичні течії в естрадно-джазовій акордеонно-баянній музиці в творчості сучасних українських композиторів.

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.