ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДІВ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ КАМ’ЯНЦЯ-ПОДІЛЬСЬКОГО ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Марія Василівна Кузів Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка м.Кам’янець-Подільський, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29.37-48

Анотація

На першу чверть XX ст. припадає початок стрімкого розвитку Кам’янця-Подільського, до виявів якого належить активне зростання чисельності населення, зміни соціального складу останнього, підвищення загального рівня грамотності, інтенсивне формування економіки, промисловості та сфери освіти. У статті висвітлено навчальний процес освітніх закладів музичної освіти міста Кам’янця-Подільського першої половини ХХ століття, окреслено діяльність духовних і світських освітніх закладів як складників системи підготовки музичних фахівців. У матеріалах статті схарактеризовано структуру освітніх закладів, систему підготовки учнів. Доведено, що культурні умови освітньо-просвітницького розвитку подільського регіону відбувалися завдяки подвижницькій праці знакових для нього діячів досліджуваної епохи, таких як Т. Ганицкий, З. Комінек, В. Петр, М. Грінченко та ін. У процесі дослідження простежено симбіоз професійної концертної творчості митців із їхньою педагогічною роботою, що є підставою для констатації безперечної участі останніх у становленні та розвитку професійної музичної освіти на Поділлі. У статті обґрунтовано позитивні й негативні особливості розвитку системи підготовки тогочасних музичних фахівців, показано зміни в підготовці фахівців, пов’язані з урізноманітненням рівнів їхньої підготовки. Доведено розвиток культурно-музичної сфери Кам’янця-Подільського в межах загальних перетворень на теренах подільського краю в ХХ ст., а відтак її міцний зв'язок з основними складниками тогочасного суспільного життя. Для цього хронологічного зрізу характерна активізація процесу національної самоідентифікації в освітній сфері – засновано першу музичну школу, Український державний університет, Народну консерваторію й музичний технікум. Інструментарієм дослідження став історико-педагогічний, хронологічнозмістовний та біографічний методи. Завдяки залученню цього методологічного інструментарію вдалося досягти визначеної дослідницької мети та проблематизувати тематику дослідження з перспективою її подальшого поглиблення в подальших дослідницьких розвідках.

Біографія автора

Марія Василівна Кузів, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка м.Кам’янець-Подільський

кандидат мистецтвознавства,старший викладач кафедри музичного мистецтва

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25