ФОРМУВАННЯ МИСТЕЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ: ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Олена Анатоліївна Половіна
  • Інна Вікторівна Кондратець

DOI:

https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-28-0.341-350

Анотація

У статті висвітлюється проблема підготовки майбутніх вихователів, яка спрямована на мотивацію до професійного й особистісного вивищення. Окреслено складники фахової̈ підготовки: навчальні дисципліни, педагогічна практика, атестація. Схарактеризовано мистецьку компоненту фахової̈ підготовки, яку розглянуто як чинник, що безпосередньо впливає на формування мистецької̈ компетентності майбутніх вихователів. Акцентовано увагу на викликах у підготовці майбутніх вихователів до організації̈ мистецької̈ освіти дітей дошкільного віку, що пов’язані з формуванням рефлексивної̈ культури всіх учасників освітнього процесу. Визначено, що одним із чинників, які впливають на забезпечення якості освіти майбутніх вихователів, є застосування інноваційних технологій навчання. Описано процес підготовки майбутніх вихователів, що ґрунтується на використанні технології мистецької рефлексії й образотворення. Розглянуто основні складники технології мистецької рефлексії й образотворення, які центровані на розвитку базових якостей особистості дитини. Схарактеризовано принципи технології мистецької рефлексії й образотворення: єдності трьох середовищ; синтезу підходів до освіти; системності, послідовності й наступності; ґрунтування на суб’єктному досвіді; елективності; позитивних стимулів; створення корпоративної атмосфери навчання, взаємної довіри та поваги, співробітництва і взаємопідтримки; створення ситуації успіху. Визначено методичний інструментарій технології мистецької рефлексії й образотворення: когнітивно-пізнавальні методи навчання, методи коопераційного навчання, методи інтерактивного навчання метод імітацій, ілюстраційний метод. Описано алгоритм апробації технології мистецької рефлексії й образотворення під час викладання методик мистецького спрямування. Продемонстровано ефективність апробованої технології, що підтверджено даними підсумкової педагогічної діагностики.

Біографії авторів

Олена Анатоліївна Половіна

кандидат педагогічних наук, доцент
доцент кафедри дошкільної освіти
Педагогічного інституту Київського університету Бориса Грінченка,
Київ

Інна Вікторівна Кондратець

кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри дошкільної освіти
Педагогічного інституту Київського університету Бориса Грінченка,
Київ

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-27